HEE GOADE MEE ?
Gerard van Maasakkers samen met Muziekvereniging Berghem op 1 juli in Openluchttheater Hoessenbosch

Op 1 juli zal het Openluchttheater Hoessenbosch het podium bieden aan een bijzonder muzikaal evenement. Gerard van Maasakkers, een geliefde zanger uit Brabant, zal optreden in samenwerking met het harmonieorkest van Muziekvereniging Berghem onder leiding van Marc Kocken. Dit optreden maakt deel uit van de viering van het 90-jarig jubileum van de Muziekvereniging Berghem (MVB).

Zijn vader speelde bugel, en in z’n jonge haren schaamde hij zich voor z’n “stom kiepevel” als de Nuenense fanfare De Voortuitgang door de straten trok. Maar dat is al heel lang verleden tijd. Gerard van Maasakkers staat bekend om zijn prachtige liedjes, die een extra dimensie krijgen wanneer ze worden begeleid door een gloed van koperblazers. Hij zal zijn mooiste en meest bekende nummers ten gehore brengen, ondersteund door zijn combo en het harmonieorkest van Muziekvereniging Berghem.

Muziekvereniging Berghem heeft in de recente jaren een nieuwe missie omarmd: alle 'instrumenten' zijn welkom. De vereniging heeft nu zelfs een koor, en ziet steeds meer jongeren interesse tonen in het bespelen van keyboard en gitaar.

Het Bergse openluchttheater Hoessenbosch is geen onbekende locatie voor speciale muzikale optredens. Eerdere jubileumvieringen van Muziekvereniging Berghem, zoals "De Passie", waren een groot succes en dit jaar hebben ze een bijzondere gast: Gerard van Maasakkers, een van de meest gewaardeerde artiesten van Brabant. Het publiek zal tijdens haar weg naar het podium ook kunnen genieten van optredens van twee andere groepen van Muziekvereniging Berghem: het studieorkest Gruppo Muzikalo en het Bergse koor. Beide groepen zijn pas een jaar actief, maar wel met veel passie!

Mis deze bijzondere avond waarop Gerard van Maasakkers vooral teruggrijpt op liedjes uit zijn beginperiode. Meezingen met Hee Goade Mee, Hier heur ik thuis, Salve Regina, Jehan, Janus Dekkers e.d. zal voor de aanwezigen mogelijk zijn! Kom op 1 juli naar het Openluchttheater Hoessenbosch en beleef een onvergetelijke avond. Tickets zijn verkrijgbaar via www.hoessenbosch.nl.